Kasteel Vorden

Groenlo – Vorden

Pinksterweekend 2018: Groenlo – Vorden

19 t/m 23 mei 2018

Tijdens deze korte trip naar de Achterhoek beginnen we in Groenlo, als uitvalsbasis voor een bezoek aan het Zwillbrocker Venn. Na twee dagen verkassen we naar Vorden om de diverse kastelen te bekijken en het Heiligenbeeldenmuseum in Kranenburg te bezoeken.

Zaterdag 19 mei 2018: Wormer – Groenlo

Om 10.30 uur vertrekken we uit Wormer en we komen na een rustige rit, zonder vertragingen, om 13.45 uur aan bij Minicamping De Kleine Koerboom. De zon is inmiddels doorgebroken en na een warm welkom door de eigenaar, installeren we ons op een erg leuk plekje tegenover de oude waterput.

Later in de middag fietsen we naar Groenlo, verkennen dit stadje per fiets, sluiten af met een drankje op een terras en rijden terug naar de camping.

Zondag 20 mei 2018: Zwillbrocker Venn

We staan op tijd op en gaan op de fiets naar het Zwillbrocker Venn om de wilde flamingo’s te bewonderen, die hier ieder jaar een aantal maanden hun onderkomen hebben. We fietsen rond het Zwillbrocker Venn en zien een flamingopaartje op een ca. tien meter afstand. Hierna fietsen we nog een rondje door de omgeving en gaan dan terug naar de camping waar we de rest van de zonnige dag lekker relaxed doorbrengen.

Maandag 21 mei 2018: Groenlo – Winterswijk – Borculo – Vorden

Ook vandaag zijn we vroeg uit de veren om tijdig te kunnen vertrekken naar Obelink Vrijetijdsmarkt. En dat is maar goed ook, want het belooft er druk te worden. Overal staan verkeersregelaars om het verkeer in goede banen te leiden. Gelukkig zijn wij er op tijd en gaan binnen een uurtje weer weg. Het is nu veel drukker en er staan ook files om het terrein op te komen.

Wij rijden naar Borculo, doen hier boodschappen en rijden naar Camping ‘t Meulenbrugge in Vorden waar we om 13.00 uur aankomen. We krijgen een plekje op een veldje met twee andere campers en brengen de rest van de dag op de camping door.

Dinsdag 22 mei 2018: Omgeving Vorden

We doen deze ochtend rustig aan en fietsen eerst naar de VVV in Vorden voor wat kaartmateriaal. We besluiten om een deel van de Achtkastelenroute te fietsen. We beginnen bij Kasteel Vorden en doen vervolgens Kasteel Hackfort, Landgoed Den Bramel en Kasteel De Wildenborch aan. Hierna fietsen we terug naar de camping.

Later in de middag lopen we vanaf de camping via de weilanden naar het Heiligenbeeldenmuseum in Cuyper’s kerk van Kranenburg. We zijn de enige bezoekers van het museum en één van de vrijwilligers vertelt een mooie anekdote over de beelden van de 12 apostelen. Rond 16.30 uur wandelen we terug naar de camping waar we nog lang buiten zitten, want het is een zwoele warme avond.

Woensdag 23 mei 2018: Vorden – Rijssen – Austerlitz – Wormer

Voordat we naar huis gaan, rijden we eerst naar BM-Sat in Rijssen om onze Canal Digitaal card te laten checken. Deze blijkt inderdaad defect en we krijgen een nieuwe opgestuurd. Vervolgens rijden we naar ACR Caravan- en Camperservice in Austerlitz, waar de gasveren van het garageluik van de camper worden vervangen.

Als laatste laten we bij Truckland in Zaandam nog even de ruitenwisserbladen vervangen en de bandenspanning controleren. Hierna rijden we naar huis, helemaal klaar voor de grote vakantie naar Oostenrijk.