Vliegveld Teuge

Teuge

Weekend Teuge

13 t/m 15 juli 2018

Vanwege het mooie weer met een temperatuur van zo’n 25°C gaan we 2 dagen naar Teuge om van het prachtige weer te genieten en lekker te fietsen.

Vrijdag 13 juli 2018: Wormer – Teuge

We vertrekken om 10.15 uur vanuit Wormer en komen om 12.00 uur aan bij Minicamping ‘t Oegenbos in Teuge. Na installatie van de camper en de lunch maken we een fietstocht van 18 km on de omgeving. We zijn om 15.00 uur terug en kijken naar de touretappe en de halve finales van Wimbledon. De camping ligt naast vliegveld Teuge en we zien dan ook geregeld parachutespringers uit de lucht komen vallen.

Zaterdag 14 juli 2018: Deventer en Vliegveld Teuge

We vertrekken om 10.00 uur per fiets naar Deventer. Onderweg kopen we nog een extra fietstas en dan wil de accu van 1 fiets niets meer doen. Dat is dus verder zwaar trappen naar Deventer, maar we redden het. In Deventer zetten we de fietsen in de gratis fietsenstalling en maken een rondwandeling door Deventer, waarbij we 2 kerken bezoeken. Hierna pikken we de fietsen weer op en de accu is gelukkig weer tot leven gekomen. We nemen het pontje over de IJssel en fietsen deels langs de IJssel via een andere route terug richting camping, maar maken nog een uitstapje naar de overkant van vliegveld Teuge waar het druk is met parachutespringers. Om 15.30 uur zijn we terug bij onze camper en kijken, net als gisteren, naar de Tour de France en Wimbledon.

Zondag 15 juli 2018

Om 9.00 uur vertrekken we naar huis waar we om 10.30 uur aankomen. We ruimen de camper leeg en brengen deze naar de stalling, waar hij mag blijven staan tot het najaar.