Peerd van Ome Loeks - Groningen

Groningen en Hindeloopen

Weekend Groningen en Hindeloopen

8 t/m 11 september 2017

Dit weekend gaan we naar het noorden om Groningen en de waddenkust te bezoeken. Het weer zorgt ervoor dat we de waddenkust laten voor wat ie is en we in Hindeloopen verzeild raken.

Vrijdag 8 september 2017: Wormer – Groningen

Om 11.30 uur vertrekken we noordwaarts naar Groningen. Onderweg stoppen we om te lunchen en we komen om iets na 14.30 uur aan bij de camperplaats van No Limit Ships. Helaas regent het en kijken we naar de Vuelta. ‘s Avonds is het gelukkig droog. We strekken de benen en lopen ook even binnen bij Bauhaus en Ikea.

Zaterdag 9 september 2017: Groningen

We lopen naar de bushalte en gaan met bus 5 naar het station van Groningen. We drinken chai latte bij Starbucks en bezoeken het Groninger Museum. Nadat we het museum bekeken hebben, lopen we de stad in en nemen, vanwege Open Monumentendag, een kijkje in het stadhuis, de Martinikerk en het Provinciehuis. In de loop van de middag gaan we met bus 5 weer terug naar onze camper. ‘s Avonds maken we met mooi licht een wandeling over het industriegebied bij de camperplaats.

Zondag 10 september 2017: Groningen – Hindeloopen – Breezand

Omdat de weersvoorspelling voor vandaag in het noorden slecht is, rijden we naar Hindeloopen. Hier is het gelukkig droog en we beginnen met cappuccino bij de Friese Doorloper. Dit pand herbergt ook het Eerste Friese Schaatsmuseum en de winkel van de Hindelooper Schilderkunst. We nemen daar dan ook meteen maar een kijkje. We bezoeken ook de kerk en het Museum Hindeloopen. Vervolgens rijden we over de afsluitdijk naar Camping De Tulpenweide in Breezand. We zijn de enige gasten en mogen staan waar we willen. We zoeken een beschut plekje, want voor vanavond is er regen en storm voorspeld.

Maandag 11 september 2017: Breezand – Wormer

Met, nog steeds, ontstuimig weer rijden we naar huis. Gelukkig is het niet zo ver rijden en zijn we om 11.00 uur thuis.